37. Jouw levensboodschap delen

  

God wil via jou tot de wereld spreken. Misschien denk je dat je niet veel te delen hebt, maar dat is de duivel die jou probeert te laten zwijgen. Jouw levensboodschap omvat:

  1. Jouw getuigenis
    Hoe heeft God in jouw persoonlijk leven een verschil gemaakt. Deel dit, niet als religieus verhaal, maar gewoon zoals jij dit zelf ervaren hebt. Dit is krachtiger dan welke preek dan ook en makkelijker herkenbaar en te onthouden. De Bijbel roept ons op om altijd gereed en beschikbaar te zijn om liefdevol en respectvol te getuigen van jouw hoop in Jezus.

  2. Jouw levenslessen
    Vertel mensen over de inzichten die je dankzij jouw geloof hebt verkregen door allerlei situaties in jouw leven. Vertel hoe God jou heeft uitgeholpen in omstandigheden, tijden van pijn, verdriet, depressie, ziekte en in problemen en relaties.

  3. Jouw van God verkregen passie
    God is een gepassioneerd God. Hij geniet van sommige dingen en haat andere dingen. God zal jou ook een passie voor iets geven dat belangrijk is voor Hem, zodat jij daarin Zijn woordvoerder kan zijn. Dit kan een passie zijn voor een bepaald probleem, doel of principe, of een bepaalde groep mensen. Wat het ook is, het zal je stimuleren om daar voor op te komen en daarin een verschil te willen maken.

    Verwacht niet van anderen dat zij net zoveel passie zullen hebben voor jouw passie als jij. Integendeel, wij moeten leren om elkaars passie te waarderen en respecteren.

  4. Het Evangelie
    Het goede nieuws is dat, als wij op Gods genade in Jezus vertrouwen voor ons behoud, onze zonde vergeven zijn, wij een nieuw doel krijgen om voor te leven en een eeuwige toekomst krijgen bij Hem. Het is nog het heden der genade. Daarom moeten wij het belang van ongelovigen ter harte nemen: iedereen doet er toe in Gods ogen. Bid voor degene die jij kent die Hem nog niet kennen en getuig waar mogelijk van Hem.

    Zal er iemand in de hemel naar jou toekomen en je bedanken dat hij of zij daar is? Stel je de blijdschap van die ontmoeting voor!

 

Belangrijke vraag:

Wanneer ik mijn persoonlijk verhaal overdenk, aan wie wil God dan dat ik dat verhaal vertel?

 

Bijbeltekst:

Vertrouw uzelf helemaal aan Christus toe. Hij is onze Here. Wees altijd bereid verantwoording af te leggen van de verwachting waaruit u leeft, als daarom gevraagd wordt. Maar doe het wel vriendelijk en met het nodige respect. Houd altijd een zuiver geweten. Dan zullen de mensen die kwaadspreken van uw christelijke levenswandel, vol schaamte moeten bekennen dat zij ongelijk hebben gehad. 

1 Petrus 3:15-16