7. De reden van alles

 

Alles wat God geschapen heeft, weerspiegelt Gods heerlijkheid; van het kleinste micro-organisme tot het heelal. Daarom bestaat alles. Ook jij. 


Als mensen, kunnen wij niets toedoen aan of afdoen van Gods heerlijkheid. Maar Hij beveelt ons wel om die heerlijkheid te erkennen, eren, verklaren, en weerspiegelen in ons leven. Omdat Hij het waard is! Iets of iemand meer liefhebben dan God is zonde, terwijl het leven tot Zijn eer het hoogste is dat wij kunnen bereiken. 


Er zijn 5 manieren om God met jouw leven te verheerlijken:

  1. Hem aanbidden.
    Aanbidding is een manier van leven. God liefhebben, van Hem genieten en ons aan Hem overgeven. God wil dat onze aanbidding uit liefde, dankbaarheid en plezier geschiedt; niet uit plicht. 

  2. Anderen gelovigen liefhebben.
    Voor God leven, omvat ook het behoren tot en liefhebben van Zijn familie als broeders en zusters. Accepteer elkaar zoals God ook jou geaccepteerd heeft. 

  3. Het Christus gelijkvormig worden.
    God wil dat je geestelijk groeit en in al jouw denken, voelen en activiteiten steeds meer op Jezus gaat lijken. 

  4. Anderen dienen met onze gaven.
    God heeft ieder mens uniek gemaakt; met eigen talenten en mogelijkheden. Niet om alleen onszelf mee te verrijken en dienen, maar ook om anderen mee te dienen.  

  5. Anderen van Hem vertellen.
    God wil niet dat Zijn liefde voor velen een geheim blijft. Hij wil en verwacht dat wij dit goede nieuws met anderen delen.

 

Het leven tot Gods eer en heerlijkheid zal jouw prioriteiten, planning, relaties en ieder onderdeel van jouw leven veranderen. Misschien vraag jij je wel af of je daar de kracht of moed voor hebt. Maak je daarover geen zorgen: God wil en zal je alles geven dat je daarvoor nodig hebt. Echt leven begint met een volledige overgave aan Hem!

 

Belangrijke vraag:

Hoe kan ik mij in het dagelijkse leven meer bewust worden van Gods heerlijkheid?

 

Bijbeltekst:

Want alles komt van God, alles bestaat door God en alles heeft zijn doel in God. Voor Hem is alle eer, voor altijd en eeuwig. 

Romeinen 11:36